The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!
Diagnosticul logopedic se realizeaza in urma unor examene generale care stabilesc nivelul limbajului prin rezolvarea scalei de evolutie ce au ca scop stabilirea comportamentului verbal din etapa 0-3 ani.Mai poate fii folosit testul lui Zazzo de definire a 10 cuvinte:
1. Ce este un scaun? 6. Ce este marul?
2. Ce este o papusa? 7. Ce este o masa?
3. Ce este un cal? 8. Ce este ploaia?
4. Ce este o gaina? 9. Ce este mama?
5. Ce este o furculita? 10. Ce este soferul?
Prognosticul este in general bun. Intarzierile de limbaj dispar o data cu varsta, in cele mai multe cazuri fara nici o amprenta. In functie de etiologie si forma clinica poate fi determinata durata disparitiei intarzierii. Formele sechelare au o evolutie diferita in functie de profunzimea si sediul leziunii.
In jurul varstei de 6-7 ani receptivitatea copilului la tratamentul logopedic creste obtinandu-se un salt.
In tratamentul formelor psihogene pot aparea dificultati care nu pot fi prevazute.
Activitatea terapeutica:
Cerinte terapeutice;
Comunicarea logopedului cu familia in vederea:
Crearea unor relatii socio-afective favorabile:
Crearea unei motivatii necesare corectarii vorbirii.
Implementarea terapiei la o varsta cat mai mica, deoarece, daca se prelungeste nedezvoltarea limbajului pana la intratrea in scoala, copilul va fi supus la presiuni pentru a realiza doua cerinte principale:
Adaptarea schemei de terapie nivelului limbajului, varstei copilului si factorilor etiolagici care au determinat intarzierea de limbaj.
Obiectivele activitatii terapeutice:
Etapele activitatii terapeutice:
1.Psihoterapia precede celorlalte procedee si se exercita pe toata durata terapiei.
Ea urmareste:
2. Stimularea lingvistice are in vedere:
Din acest motiv, vor fi inlaturate din preajma copiilor:
Totodata, se vor evita: