The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!

Etapele de dezvoltare ale copilului.

Copiii trec prin perioade distincte de dezvoltare dupa cum se misca de la nou-nascuti la adultii tineri.

In timpul fiecarei etape, au loc multiple modificari in dezvoltarea creierului.

Ce se intampla si aproximativ cand au loc aceste evolutii depind de dezvoltarea genetica.

Cu toate acestea, conditiile legate de mediu si schimburile cu persoanele cheie din cadrul mediului in care se dezvolta copilul au o influenta semnificativa asupra modului in care fiecare copil beneficiaza de fiecare eveniment de dezvoltare.

Varsta si nivelul dezvoltarii copilului, este un termen folosit pentru a contura in linii mari perioadele cheie din cronologia dezvoltarii umane. In timpul fiecarei etape de crestere si dezvoltare au loc in domeniul de dezvoltare primara, inclusiv fizic, intelectual si emotional.

Scopul logopedului este de a ajuta parintii sa inteleaga ceea ce se intampla in creierul si corpul copilului lor in timpul fiecarei perioade cu speranta ca vor fi in masura sa ofere sprijinul, incurajarea si interventia necesara pentru ai permite copilului in cauza  trecerea progresiva prin fiecare etapa la fel de usor si cu succes, pe baza setului unic de caracteristici si interese ale fiecarui copil.

Copiii care au probleme de dezvoltare a limbajului prezinta  un risc ridicat  privind dificultatea in asimilarea invatarii sa citeasca si sa scrie.

Testarea QI( coeficientul de inteligenta)poate ajuta la determinarea nivelul de inteligenta in raport cu ceilalti copii din grup de varsta.

In continuare vom prezenta o forma prescurtata de stabilire a QI la copii in functie de varsta fiecaruia:

 3ani    

-numele de familie, sexul;

LOGOPEDIE BUCURESTI

-arata partile corpului( gura, ochi, nas, par);

-repetarea a trei cifre(trei serii);

– repetarea unei propozitii de 6 silabe;

-numirea obiectelor familiar;

-numirea culorilor:negru,alb,rosu;

 4 ani 

– compararea a doua linii paralele;

– incastrari(7 din 10);

– copierea unui patrat;

– repetarea a trei serii de patru cifre;

– repetarea unei propozitii din 10 silabe;

– intelegerea gr I(ce faci cand ti-e somn, frig , foame);

5ani    

– joc de rabdare- alcatuirea unui dreptunghi din 2 trinunghiuri;

–  repetarea unei propozitii din 12 silabe;

– numirea culorilor (rosu, alb, verde, galben,albastru);

– definirea obiectului prin intrebuintare;

– atingerea cuburilor in ordine neregulata( 0 serie din 3-4 cuburi);

– etatea;

6 ani   

– copierea rombului;

– intelegerea gradului II(ce faci cand ploua, arde casa, pierzi trenul);

– repetarea unui propozitii din 16 silabe);

– atingere cuburi in ordine neregulata(4 din4);

– numararea degetelor;

– analogii(4 din 6);

7 ani   

– repetarea a 5 cifre;

– repetarea unei serii de 5 cifre;

– absurditati in figure(ochi, masa, manusa);

– notiuni opuse;

– intelegere de gr III(strica, intarzie, e nedreptatit);

– alcatuire de poveste dupa imagini;

8 ani

– repetarea unei propozitii din 20-22 silabe;

– numirea zilelor saptamanii;

– formarea unei propozitii din trei cuvinte;

– numarat descrescator a cel putin 10 cifre;

– desenarea unui imagini ;

– compararea a doua imagini ;

9 ani   

– ordine verbala( puncy in cele 3 fig. intersect.);

– calcul mintal I (probl. 30:2:3=);

– asemanari intre doua lucruri din memorie;

– combinatii spatiale;

– povestirea unei lecture ;

– lacune in desene;

 10 ani

– numarat descrescator (100-0);

– asemanari intre 3 obiecte;

– deosebiri din memorie;

– notiuni opuse;

– intelegere de gradul III( opinia fata de fapta/vorba; greseala/minciuna);

– data curenta;

 11 ani  

– calcul mintal gr II(prob);

-figurile lui Absalom;

–povestire dupa imagini nearanjate logic;

– lunile anului;

 12 ani 

– labirint;

– completare de povesti in mod logic;

–repetarea a 6 cifre;

 -critica frazelor absurde;

 13 ani 

– reproducerea de cuvinte in ordine inversa;

– calcul mintal gr III;

– 8 cuvinte intr-o propozitie;

– repetarea unei propozitii de 28 silabe;

 14 ani

– repetarea a 5 cifre in ordine inversa;

– calcul mintal gr.IV;

– inversarea linbilor ceasului;

– interpretarea gravurii abstracte;

 15 ani(adultul mediu) 

– proverbe;

– repetarea a 7 cifre;

– repetarea inversa a 6 cifre;

– retroversiune concret-logica;

 16 ani(adultul superior)      

– diferente intre cuvinte abstracte;

– rezumarea unei cugetari;

– repetarea a 8 cifre;

Contactează-ne

Sau ne poți scrie completând formularul alăturat.

Contactează-ne