The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!

Dislexia,cauze si efecte.

Existenta unor simptome nu inseamna ca acel copil va fi dislexic,insa existenta unui numar mare de simptome cu o oarecare  gravitate ar trebui sa ne indrepte spre gasire solutiilor in atenuarea|rezolvarea acestora.

Intarzierea in dezvoltarea vorbirii,este unul dintre semne care poate fii observat in vorbire:

-Copilul a inceput sa vorbeasca mai tarziu;

-la varsta de 3 ani ,copilul prezinta o intarziere in dezvoltarea limbajului ;

-vocabularul este redus;

-exista probleme de articulare a sunetelor,omite sau inverseaza silabele in unele cuvinte,nu pronunta unele parti ale cuvintelor;

-tulburari de pronuntie a cuvintelor mai lungi sau necunoscute;

-nu intelege si nu utilizeaza cuvinte pe care ar fii trebuit sa le stie la varsta lui;

-cuvintele noi,expresiile nu sunt utilizate in vocabularul activ pentru ca le invata greu ;

-lipsa capacitatii de evidentiere a esentialului, alcatuieste cu greu propozitii;

-intampina dificultati atat in exprimarea sentimentelor, vointei si gandurilor cat si in exprimarea propozitiilor simple, nu poate vorbi coerent  despre o anumita tema;

-sare de la o idee la alta in momentul in care vrea  sa-si povesteasca trairile , confundandu-se inceputul cu sfarsitul;

-face multe pauze, este nesigur;

-cuvintele asemanatoare le confunda ;

-in timp ce vorbeste intrampina dificultati in gasirea cuvintelor, inlocuieste unele cuvinte cu expresii ca ’’lucrul acela’’ in loc sa foloseasca denumirea exacta a obiectului;

-de multe ori cuvintele uzuale si le aminteste cu greu;LOGOPEDIE BUCURESTI

– intampina dificultati in vorbire din punct de vedere gramatical;

– perceptia auditiva si perceptia vorbirii este ingreunata de un ritm alert sau rapid de vorbire;

-memorarea cantecelor sau melodiilor este deficitara din cauza distorsiunii unor cuvinte sau nedeosebirea sunetelor;

-rostirea unor cuvinte fara sens , asemanatoare din punct de vedere sonor unor cuvinte cu sens;

-prezinta o slaba capacitate de analiza a sunetelor: nu aude daca un sunet este prezent sau absent intr-un cuvant, nu este capabil sa-l reprezinte intr-un cuvant;

-cuvintele grele sunt greu de repetat;

– raspunde greu la stimulii verbali adresati lui, deseori indicatiile verbale sunt interpretate gresit;

-nu are rabdare sa asculte o poveste, poate reda foarte putin din continutul  intamplarilor din poveste;

-nu se conformeaza usor cu regulile unui joc deoarece nu le intelege.

-prezinta un ritm muzical slab: nu poate reda prin batai de palme ritmul unei melodii, nu este capabil sa desparta in silabe un cuvant.

Predispozitia la dislexie este observabila si in perceptia vizuala:

-prezinta dificultati in distingerea unor fragmente dintr-o imagine , particularitatiile unui obiect sunt greu observabile;

-recunoste sau observa greu persoanele cunoscute pe strada , in multime, o jucarie intr-o multime de jucarii;

-recunoasterea formelor diferite sau a directiilor ii creeaza greutati in fisele de lucru;

-nu reactioneaza la schimbarile expresiei fetei altor persoane deoarece recunoaste greu schimbarile de mimica si diferentele marunte;

-incurca figurile asemanatoare ca forma;

-observa mai greu diferenta dintre doua imagini;

-nu poate realiza constructii din cuburi dupa modele date;

-copierea figurilor este deficitara deoarece nu are o strategie de copiere

-prezinta o dezvoltare slaba a coordonarii ochi-mana: trasarea liniilor este inexacta, urmareste cu greu textul citit cu degetul, desenul dupa model este deosebit de slab,inexact;

Contactează-ne

Sau ne poți scrie completând formularul alăturat.

Contactează-ne