The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!

Clasificarea deficientei de intelect. Cauze…

In urma masurarii coeficientului de inteligenta cu ajutorul testelor, a coeficientului de dezvoltare psihica, a evaluarii posibilitatilor de adaptare si integrare, de elaborare a comportamentelor comunicationale si de relationare cu cei din jur putem face urmatoarea clasificare :

Intelectul de limita – intre normal si deficientul de intelect se interpune o categorie specifica si anume intelectul de limita sau liminar cu un QI intre 80-85-90.

Acesta marcheaza granite dintre normalitate si handicap.

Se mentioneaza existenta unui decalaj intre varsta mentala si varsta cronologica de cca.2 ani ½  la varsta de 10 ani, decalaj ce creste  treptat pana la 5 ani la varsta de 15 ani, iar in jurul varstei de 10-12 ani are loc o plafonare psiho-intelectuala in planul dezvoltarii proceselor cognitive superioare.

Intelectul de limita trebuie depistat in cadrul scolii, in urma afisarii urmatoarelor semne definitorii:

Printr-o stimulare adecvata si o metodologie recuperativa speciala astfel incat dezvoltarea lor psihica sa se apropie de nivelul colegilor lor acesti copii pot fi integrati in invatamantul obisnuit.

Deficienta mintala  de gradul 1

Perceptia :LOGOPEDIE BUCURESTI

Gandirea, limbajul, procesele mnezice:

Comunicarea poate fi stimulata spre o evolutie pozitiva in conditiile unor influente educationale adecvate , sugerandu-se aplicarea unor programe personalizate de interventie pentru dezvoltarea comunicarii la copiii cu deficiente mintale.

Memoria este deficitara insa nu putem exclude posibilitatea unei memorii dezvoltate sau chiar a unei hipermnezii.

Debilul nu recurge la procedee de fixare intentionala, nu-si elaboreaza un plan de organizare a materialului.

O alta trasatura specifica a memoriei este rigiditatea fixarii si a reproducerii cunostintelor ce duce la dificultati in realizarea transferului de cunostinte.

Motricitate:

Vointa:

Activitatea voluntara prezinta deficiente in toate momentele desfasurarii sale:

Dificultatile intampinate apar din cauza faptului ca acorda prea putina atentie instructiunilor date.

Comportamentul:

Afectivitate:

Integrarea familiala , scolara si socioprofesionala.

Intr-o familie prezenta unui astfel de copil reprezinta o grea incercare pentru parinti.

Din aceste motive multi parinti nu se pot impaca cu acest gand.

Chiar si atunci cand intarzierea in dezvoltarea copilului este evidenta ei se amagesc cu o multitudine de explicatii posibile.

Multi parinti traiesc un sentiment de culpabilitate fata de copil, se simt raspunzatori si incearca cu disperare sa gaseasca o solutie de iesire din situatia in care se afla.

In conditiile unei atitudini realiste a familiei, acestia vor reusii sa se integreze cu succes.

In privinta educatiei, ei pot urma scoala ajutatoare uneori chiar scoala de masa unde isi insusesc scris-cititul si calculul elementar la nivelul a 4, 5 clase din scoala generala.

Debilul mintal are posibilitatea de a-si insusi o profesie pe care o poate exercita cu succes (zidar, templar, croitor, cofetar, viticultor, etc.).

Contactează-ne

Sau ne poți scrie completând formularul alăturat.

Contactează-ne