The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!

Invatarea limbajului pentru persoanele alalie.

Va prezentam mai jos exercitii logopedice pentru copilul alalic motor(acestia pot pronunta sunete insa nu le pot integra in structuri fonetice).

Ordinea efectuarii lor se adapteaza posibilitatii copilului,se porneste de la ceea ce este accesibil copilului nu se insista pe dificultati.

Exercitiile se vor efectua intr-o atmosfera relaxanta,nu trebuiesc efectuate in totalitate tinandu-se cont denecesitatile de intarire si largire a repertoriului fonetic.

Etapa prefonematicaLOGO LOGOPEDIE

Se redau cu miscari de imitatie onomatopeele.

Se redau silabe deschise :pa,po,pu,pe,pi.Apoi se continua cu,cuvinte simple :pa,Ana,apa ;cuvinte formate din silabe duble :papa,pipi,pepe,pupu.Apoi propozitii simple :Bebe papa.Mama pa.

Asocierea cu doua silabe :pa-pa,po-pa,po-pi,cuvinte formate din doua silabe :papa,pipi,buba,mami.Se continua cu propozitii :mama bate,bebe buba.

Se redau silabe deschise omorganice :mapa,du-te,propozitii :du-te la tata

Silabe cu consoane care au locul de articulare diferit :pa-ta,bo-do ;cuvinte :banu,mica ;propozitii :fata pune masa

Silabe inverse :am,ou,om,ut,ec ;propozitii :am un ou

Silabe inchise :pam,pom,bun,cum,pat,cot   

Silaba inchisa si silaba deschisa  ta-tac,po-toc,ta-pac ;cuvinte :dulap,capac,pitic,balon ;propozitii :am un balon

Silabe cu consoane care se confunda :ca-ta,coto,lo-no,ve-pe ;cuvinte :vapor,gata,cotu ;propozitii :Catalin canta.

Etapa de invatare

Invatarea vocabularului se realizeaza treptat :se incepe cu invatarea diverselor grupe de obiecte,animale,mijloace de transport etc.

Partile corpului :ochi,nas,gura,limba,dinti ;verbe arata,spala.

Sprancene,obraji,palma ;verbe are

Jucarii :masina,papusa,minge ;verbe :ia

Tren,avion,cuburi ;ce facem cu ele ;verbe suflam,cumparam,impingem

Se continua pentru fiecare grupa in parte cu notiuni integratoare .

Alimente :paine,ou,lapte :verbe :cum se folosesc

Legume :rosii,ceapa,castraveti ;verbe :cum se folosesc,ce culoare au

Locatie :aici,acolo,sus-jos,departe aproape ;se exemplifica copilului prin imitatie :verbe ;hai,vino.

Se continua exemplificarea explicand caracteristici pentru fiecare categorie in parte.

Invatarea structurilor gramaticale.

Substantive proprii si comune :nume usor de pronuntat,nume de jucarii

Substantiv si verb :da mana,ia cana

Propozitia se extinde :mama bea apa cu cana.Se adauga avdervele si prepozitiile

Extensia largita a propozitiei :se inlocuiesc substantivele proprii cu pronumele :eu,tu,al meu,a mea

Invatarea topicii corecte :feminin-masculin,singular-plurar,ordonarea materialului verbal.

Se continua cu povestiri dupa model vizual(filme,povestiri animate).

Contactează-ne

Sau ne poți scrie completând formularul alăturat.

Contactează-ne