The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!
Va prezentam mai jos exercitii logopedice pentru copilul alalic motor(acestia pot pronunta sunete insa nu le pot integra in structuri fonetice).
Ordinea efectuarii lor se adapteaza posibilitatii copilului,se porneste de la ceea ce este accesibil copilului nu se insista pe dificultati.
Exercitiile se vor efectua intr-o atmosfera relaxanta,nu trebuiesc efectuate in totalitate tinandu-se cont denecesitatile de intarire si largire a repertoriului fonetic.
Se redau cu miscari de imitatie onomatopeele.
Se redau silabe deschise :pa,po,pu,pe,pi.Apoi se continua cu,cuvinte simple :pa,Ana,apa ;cuvinte formate din silabe duble :papa,pipi,pepe,pupu.Apoi propozitii simple :Bebe papa.Mama pa.
Asocierea cu doua silabe :pa-pa,po-pa,po-pi,cuvinte formate din doua silabe :papa,pipi,buba,mami.Se continua cu propozitii :mama bate,bebe buba.
Se redau silabe deschise omorganice :mapa,du-te,propozitii :du-te la tata
Silabe cu consoane care au locul de articulare diferit :pa-ta,bo-do ;cuvinte :banu,mica ;propozitii :fata pune masa
Silabe inverse :am,ou,om,ut,ec ;propozitii :am un ou
Silabe inchise :pam,pom,bun,cum,pat,cot
Silaba inchisa si silaba deschisa ta-tac,po-toc,ta-pac ;cuvinte :dulap,capac,pitic,balon ;propozitii :am un balon
Silabe cu consoane care se confunda :ca-ta,coto,lo-no,ve-pe ;cuvinte :vapor,gata,cotu ;propozitii :Catalin canta.
Etapa de invatare
Invatarea vocabularului se realizeaza treptat :se incepe cu invatarea diverselor grupe de obiecte,animale,mijloace de transport etc.
Partile corpului :ochi,nas,gura,limba,dinti ;verbe arata,spala.
Sprancene,obraji,palma ;verbe are
Jucarii :masina,papusa,minge ;verbe :ia
Tren,avion,cuburi ;ce facem cu ele ;verbe suflam,cumparam,impingem
Se continua pentru fiecare grupa in parte cu notiuni integratoare .
Alimente :paine,ou,lapte :verbe :cum se folosesc
Legume :rosii,ceapa,castraveti ;verbe :cum se folosesc,ce culoare au
Locatie :aici,acolo,sus-jos,departe aproape ;se exemplifica copilului prin imitatie :verbe ;hai,vino.
Se continua exemplificarea explicand caracteristici pentru fiecare categorie in parte.
Invatarea structurilor gramaticale.
Substantive proprii si comune :nume usor de pronuntat,nume de jucarii
Substantiv si verb :da mana,ia cana
Propozitia se extinde :mama bea apa cu cana.Se adauga avdervele si prepozitiile
Extensia largita a propozitiei :se inlocuiesc substantivele proprii cu pronumele :eu,tu,al meu,a mea
Invatarea topicii corecte :feminin-masculin,singular-plurar,ordonarea materialului verbal.
Se continua cu povestiri dupa model vizual(filme,povestiri animate).