Logopedie. Plan de recuperare competent.
Educarea motorie:
Activitati specifice: Exercitii pentru reeducarea echilibrului intre inspir si expir.
NOTA- s-a urmarit dezvoltarea autocontrolului si realizarea unei expiratii corecte cu minimum de efort.
Modalitati de realizare:
- exercitii pentru dezvoltarea mobilitatii buco-linguo-faciala
- inchiderea/deschiderea gurii
- aratarea dintilor
- exercitii de suflat
- sa mestece, sa inghita
- umflarea/sugerea obrajilor
- exercitiile limbii
- dezvoltarea respiratiei verbale
- exercitii ritmice de respiratie insotite de cantec si miscare
Dezvoltarea psihomotricitatii:
Activitati specifice: -Cunoastrea pozitiilor spatiale.
NOTA-exercitiile de cunoastere a relatiilor spatiale s-au executat dupa model sau liber, cu ajutorul jocurilor.
Modalitati de realizare:
- cunoasterea propriei scheme corporale
- identificarea schemei corporale pe marionete, siluete, persoane
- cunoasterea pozitiei corpului in raport cu obiectele inconjuratoare
- deplasarea corpului in raport cu obiectele din jur.
Dezvoltarea atentiei:
Etapa prefonematica:
- Activitati specifice: Reproducerea sunetelor( ordinea: bilabiale, dentale, labiodentale, palatale, reproducerea silabelor, reproducerea propozitiilor simple)
- Modalitati de realizare:
- 1.silabe deschise:pa, ba, ma, ta, da, na, fa, va, ca, co, cu
- 2.asocierea a doua silabe: pa-pa, ba-ba, ma-ma, ta-ta, du-da, fa-ta, va-ta,
- 3.cuvinte monosilabice :pai, bai, mai, tot, dud,
- 4. cuvinte bisilabice: pa-ta, ba-te, ma-pa
- 5.cuvinte formate din silabe inchise: pom fum, pat
- 6.cuvinte trisilabice: be-be-lus
- 7.propozitii simple- Bebe e mic.
Etape de dezvoltare si activare a vocabularului lui:
- Activitati specifice: Dezvoltarea registrului cognitive
- Modalitati de realizare:
Domenii din care s-a activat si dezvoltat fondul lexical:
- familie,
- partile corpului
- jucarii
- obiecte
- animale
- mijloace de transport
- legume
- fructe
- anotimpuri
- casa si mobilier
- imbracaminte
- culori
- dimenisiuni
- locatie
Etapa formarii structurilor gramaticale:
- Activitati specifice: Extensia propozitiei si invatarea topicii corecte a propozitiei
- Modalitati de realizare:
- -formarea propozitiei din subiect, predicat si complement
- -realizarea acordului subiect- predicat
- -realizarea acordului subiectiv-adjectiv
Etapa realizarii limbajului expresiv:
- Activitati specifice: Povestiri si repovestiri, poezii
- Modalitati de realizare: -povestiri ,,Punguta cu doi bani”, ,,Alba ca zapada”,
-succesiuni de imagini
Etapa de pregrafie:
- Activitati specifice: Pregatirea psihomotrica
- Modalitati de realizare:
- -exercitii de coordonare motorie generala
- -exercitii de coordonare oculo-motorie
- -exercitii de desenare.