The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!

Metode logopedice.Perfectionarea abilitatilor de citit –scis.

Metode logopedice in tratarea tulburarilor dislexico-disgrafice

Pentru tratarea tulburarilor dislexico-disgrafice este eficient ca metodele aplicate sa fie personalizate pe fiecare logopat in parte deoarece acesta manifesta un mod unic si specific .

Metodele logopedice  specifice se reiau dupa un timp sau dupa ce se constata efecte pozitive ale acestora.

Cel mai important si eficient in tratarea tulburarilor scris citit(tulburari dislexico-disgrafice) este metoda prin care pentru inceput se corecteaza tulburarile vorbirii orale.

Daca tulburarile vorbirii orale nu sunt pronuntate atunci se lucreaza concomitent pentru tratarea atat a tulburarilor limbajului orar cat si pentru  tulburarile dislexico-disgrafice.

Daca se intervine de timpuriu atunci se inlesneste considerabil atat munca terapeutului cat si a logopatului.

Iar daca se trezeste interesul logopatului pentru analiza si sinteza lingvistica si logica  atunci activitatea sa lexico-grfica se imbunatateste considerabil.LOGOPEDIE BUCURESTI

Iata cateva principii generale care directioneaza activitatea logopedului :

-corectarea timurie a tulburarii scis citit,sau imediat cum s-a descoperit ;

-corectarea dislexico-disgrafica

-exercitii personalizate

-participarea activa a logopatului

-continuarea exercitiilor si in afara cabinetului

-supravegherea atenta a logopatului de catre parinti

-colaborarea pozitiva cu profesorul astfel acesta manifestand ingaduinta necesara fata de elevul dislexico-disgrafic

-sa existe o continuitate a exercitiilor de la scoala in cadrul cabinetului.

Iata cateva metode eficiente in tratarea problemelor dislexico-disgrafice a elevului:

1.Captivarea atentiei logopatului asupra analizei si sintezei elementelor componente ale grafo-lexiei.

Pentru aceasta se fac o serie de exercitii,folosind un material variat ,exercitii si probe pentru atentie.

2.Constientizarea erorilor dislexo-disgrafice.

Logopatul invata sa-si controleze in plan mintal activitatea necesara manifestarii comportamentului lexico-grafic si astfel invata sa omita erorile pe care le facea in mod obisnuit.

3.Dezvoltarea capacitatii de sesizare a relatiei dintre fonem-grafem,litera-grafem,fonem-litera.

Se incepe cu exercitii usoare prin care logopatul sesizeaza intr-un text a literei/literelor/cuvintelor afectate subliniindu-le,ca apoi sa le reproduca in scris.

4.Dezvoltarea capacitatii de discriminare auditiva,vizuala,motrica .

Se folosesc pentru inceput reproducerea de cuvinte mono si bisilabice ca apoi sa se ajunga la cuvinte polisilabice.

5.Perfectionarea abilitatilor de citit –scis.

6.Corectarea tulburarilor de vorbire sa se faca inainte sau in acelasi timp cu terapia dislexico-disgrafica.

7.Dezvoltarea limbajului si stimularea activitatii psihice.

8.Corectarea confuziilor de grafeme si de litere.

Tulburarile din domeniul lingvistic,tulburarile de orientare spatiala,de analiza a elementelor acustice,de cele cu caracter numero-ritmice pot ajunge la tulburarile functiei categoriale.

Folosirea procedeului contrastului ,cu ajutorul cuvintelor si a propozitiilor apropiate ajuta logopatul sa aprecieze diferentele si asemanarile dintre structurile date.

Utilizarea cuvintelor de legatura care sa-i faciliteze logopatului amintirea grafemului contribuie la o mai buna redare a sarcinilor date.

Exercitiile pentru inlaturarea confuziilor dintre grafeme si litere trebuie sa se desfasoare de la simplu la complex.

Pentru aceasta se aplica inainte formarea capacitatii de diferentiere a grafemelor si literelor separate iar apoi in combinatii de cuvinte monosilabice,bisilabice si apoi polisilabice.

Se pot folosii si sagetiile pentru a indica directia in care este reprezentat grafemul.

Metodele logopedice folosite trebuiesc adaptate la personalitatea logopatului,la cerintele acestuia in vederea vindecarii acestei tulburari.

Contactează-ne

Sau ne poți scrie completând formularul alăturat.

Contactează-ne