The mobile design is not yet defined. Check the desktop version!
Tulburarea de invatare poate da rezultate slabe,copiilor cu capacitate intelectuala buna.
Invatarea ca si slaba dezvoltare a deprinderilor scolare este o piedica pentru ascensiunea scolarului.
Prevenirea ramanerii in urma ca si dezvoltarea deprinderilor scolare sunt doua dintre capacitatile partiale care le lipsesc si pe care trebuie sa le stimulam pentru a reduce incapacitatea de a invata.
Simptomele tulburarii de citire(dislexie):
-omite sau adauga litere(silabe)
-citeste in sens invers unele silabe
-confunda literele(mai ales pe cele asemanatoare:u-n,b-d,f-t)
-citeste cuvintele incomplete
-citeste la inceputul cuvantului o alta litera,chiar daca aceasta nu este in cuvant
-nu citeste toate literele din cuvand si incearca sa-l ghiceasca
-consoanele surde sunt confundate cu cele surde
-citeste greu,cuvintele lungi le silabiseste
-intelege partial(sau deloc) continutul unui text
-ocoleste citirea pe cat este posibil
Simptomele tulburarii de scriere(disgrafie)
-greselile sunt asemanatoare cu cele de la citire
-confunda literele
-se opreste in timpul scrisului
-omite sau adauga litere
-scrie de mai multe ori aceelasi cuvant
-cuvintele le scrie legate ,sau chiar intreaga propozitie
-scrie litere sau silabe de mai multe ori
-miscarea de scriere sau pozitia corpului sunt incorecte
-mana este incordata in timpul scrisului
-literele sunt inclinate in diferite directii,aspectul scrisului este inestetic
-regulile gramaticale,ortografice nu sunt respectate
-nu scrie cu placere
-ritmul scrisului este lent
Simptomele tulburarii de calcul(discalculie)
-cele patru operatii de baza sunt efectuate cu dificultate
-este nesigur in efectuarea operatiilor
-este lent
-nu intelege problemele ,nu sties a le interpreteze in limbaj mathematic
-ordine numerelor este deficitara
-copiaza incorrect cifrele
-ordine de efectuare a operatiilor este greoaie
-calculele mintale sunt effectuate greu
Invatarea trebuie sa fie atractiva,pentru a prevenii momentul cand copilul nu vrea sa invete.
Daca informatiile nu sunt exagerate nu riscam sa nu retina nici putinul de care ar fii capabil.
Pentru ca un copil sa fie motivate pentru invatare, trebuie sa inteleaga de ce este importanta aceasta.
Cu alternarea sarcinilor si exemplificarea intr-un ritm calm copilul care prezinta tulburari de invatare, interesul pentru invatare poate fii mentinut. Daca copilul incepe sa se simta autonom,competent dorinta de performanta creste. Orice mica realizare trebuie constientizata de copil iar daca ea are si exemplificare verbala:bravo, ai reusit acesta o sa fie dornic sa mai inregistreze o data performanta.
Copilul o sa ajunga sa fie interesat de materie, pentru ca doreste sa aibe sentimental de competenta, pentru ca are nevoie de apreciere permanenta.
Apreciere are un effect mult mai mare decat mustrarea copilului.